כימיקלים נפוצים בתכשירים לעור

 
 
PG - פרופילן גליקול

נמצא באיפור, בשמפו, במרכך, באפטר שייב, בדאודורנטים.

משמש כגורם לחות ונמצא בשימוש נרחב במוצרי קוסמטיקה. הוא מושך את הלחות מהאור ואוגר אותו על פניו, כלומר, חומר זה מייבש את העור. פרופילן גליקול הוא חומר נוגד-קיפאון בתעשייה, והמרכיב העיקרי בנוזלים נגד קפיאת מים ברדיאטור ובנוזלי בלמים. עלול לגרום נזק לכבד ולכליות. האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה להמנע משימוש בחומר.

ISOPROPYL איזופרופיל

נמצא בצבע לשיער, באפטר שייב (משחה וספריי), בקרם גוף, בקרם ידיים, בבשמים.

חומר רעיל ממס לכה. ישנו מחקר המעיד על סרטן שד בקרב 87% מהחולות שהשתמשו בצבעי שיער זמן ממושך. עלול לגרום לבחילות, הקאות, כאבי ראש, סומק, דיכאון.

מייבש את העור והשיער ויוצר בקיעים וסדקים בעור, המעודדים צמיחת בקטריות.

SLS – סודיום לאוריל סולפט

מרכיב זול המקציף ויוצר נפח במוצרים. נפוץ במשחות שניים, בתכשירי היגיינה אישית, בשמפו, בג'ל רחצה ומוצרי תינוקות. משמש בתעשייה כמסיר גריז במנועים.

מחקרים טוענים כי גורם לגירויי עיניים, לפריחות עור, לכיבים בפה. חודר לעור, ללב, לריאות, לכבד ולמוח. הוכח כחומר המסוגל לגרום לסרטן.

O-PADIMATO-אציטיל דימיטיל

נמצא בעיקר במסנני שמש. האנרגיה הנספגת על ידי מסנן שמש הופכת לרדיקלים חופשיים שמגבירים את הסיכוי לסרטן העור ומגיבים עם כימיקלים אחרים ויוצרים ניטרואמינים. כמו ב- DEA חשיפה רבה משנה תפקודי כבד וכליה. עלול לגרום לסרטן עור ואלרגיות.

MEA, TEA, DEA

קבוצת חומרים הנפוצים בשמפו, בצבעי שיער וקונדישנרים, קרמים וסבונים, גורמי קצף, סבונים לשטיפת כלים.

מגיבים עם כימיקלים אחרים ויוצרים ניטרואמינים. חשיפה רבה משנה את תפקודי הכבד והכליה. חומרים אלה מסרטנים, מגרים עור, גורמים אלרגיות. איגוד הקוסמטיקאים אסר את השימוש בהם, אך הם עדיין נכללים בטיפולים הקוסמטיים. ה- FDA פרסם שמעל 42% מחומרי הקוסמטיקה עלולים להיות מזוהמים. הכמות הגבוהה ביותר נמצאת בשמפו. באירופה אסור להשתמש בחומרים אלו. החשיפה לחומרים אלו מסוכנת לילדים ותינוקות.

Fragrance - בשמים , תמציות ריח

בכל המוצרים 95% מהם עשויים נפט. מחקרים אומרים שהם מזיקים לא פחות מטבק. מועברים לתינוק דרך חלב אם. חומרים אלו נספגים מהר דרך העור והנשימה ומסולקים לאט. גורמים לתסמונת רגישות למספר רב של כימיקלים.

PETROLATUM – שמן מינרלי

המרכיב העיקר בשמן תינוקות ובווזלין נוזלי, נפוץ בקרמים לטיפוח עור הפנים והגוף, מוצרי תינוקות. שמן מינרלי אוטם את העור ומונע אובדן לחות דרך העור , אך מה שקורה הוא בדיוק להפיך : השמן גורם לכליאה של הרעלים בתוך העור ובכך מזהמים את העור מונע סילוק רעלים, ולכן גורם לאקנה, והזדקנות העור. עוד הוא מונע מן העור את השמנים הטבעיים שלו, ועל כן גורם לבקיעים ויובש.

חומרים משמרים DMDM

בכל הקרמים, בדאודורנטים ובלכה לציפורניים. עלולים לגרום לכאבי פרקים, אלרגיות, דיכאון, אסטמה, נדודי שינה, כאבי ראש. עלולים להחליש את מערכת החיסון ואף לגרום לסרטן.

צבעים סינתטיים CFD + CD

כמעט בכל מוצר קוסמטיקה. חלקם ידועים כמופקים מזפת, ידועים כמסרטנים לא רק בשימוש על גבי העור אלא גם בלקיחה פנימיים.

משמשים גם כצבעי מאכל בתעשיית המזון.

אלומיניום Aluminum,

בדאודורנטים טוענים כי עלול לגרום לאלצהיימר, ומעלה את השכיחות לסרטן השד.

טלק

באבקות לתינוקות, באבקות לפנים (סומק), בקונדומים מכיר סיבי אסבסט. גורם לסרטן שחלות, מצטבר בריאות ולא מצליח לצאת.