קצת השראה בדרך אל הקוסמטיקה הטבעית

קצת השראה בדרך אל הקוסמטיקה הטבעית...
"האל, בנדיבותו ובחסדו האין סופיים, העניק לאדם את הצמחים שמספקים את מזונו, ביגודו, ורפואתו" "מגדיר הצמחים והעשבים" ג'רארד 1636
 
שדה לבנדר
 
כבר לפני 6,000 שנה גילו בני האדם כי צמחים כמו זית ושומשום מכילים שמנים שניתן להפיק. בשמנים השתמשו לאפיה ובישול, לרפואה ולטיפוח. הם סכו את שערם וגופם בשמנים וכדי להשביח את הריח, הוסיפו להם צמחים ארומאטיים מלאי ניחוחות.

המצרים הקדמונים פיתחו את תחום הקוסמטיקה בזמן שהסינים עסקו באקופונקטורה. בקברו של תות אנך אמון שנפתח לראשונה בשנת 1922, נתגלו צנצנות רבות, צלוחיות ומכלים לאכסון משחות שחלק מהם עוד הכילו את המשחות המקוריות שנרקחו יותר מ3,000 שנה קודם: לבונה שעורבבה בשומן מהחי, פוך ששימש להצללת העיניים, כופר (חינה) שבעזרתה קישטו את כפות הידיים והציפורניים וקטורת לטיהור האווירה.

המוצרים היוקרתיים היו בשימוש בלעדי של משפחות המלוכה והכוהנים הגדולים. ידועה מכולם הייתה קליאופטרה, האחרונה למלכות מצרים, שנודעה בזכות אהבתה הגדולה לבשמים ומשחות גוף בניחוחות מפתים.

במרוצת הזמן הפכו המשחות והבשמים נפוצים יותר והשימוש בהם הפך לנחלת הכלל. הודות לפלאי הטכנולוגיה, אנו יכולים ליהנות היום ממגוון רב של תמציות ארומאטיות נפלאות, שמנים צמחיים בכבישה קרה מסוגים שונים, ואין ספור חומרי גלם לקוסמטיקה טבעית העשירים במינרלים ועוד, וכך ליהנות ממוצרי קוסמטיקה טבעיים איכותיים יעילים ובטוחים.
 
'אמבט ועיסוי עם שמנים מבושמים בכל יום הוא ערובה לבריאות טובה'. היפוקראטס אבי הרפואה המודרנית

הכיני לעצמך שמן עיסוי מפנק ומרגיע לסוף יום עבודה ארוך

כף שמן שקדים מתוקים + 2 טיפות שמן אתרי לבנדר + 2 טיפות שמן מנדרינה

"אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן אֶרֶץ זֵית שֶׁמֶן וּדְבָשׁ." דברים פרק ח פסוק ח

שמן זית

הזיתים גדלים באזור הים התיכון, מקום מוצאם של מרבית התרבויות העתיקות. בעט העתיקה נהגו לסחוט אותם לצורכי בישול, ולהפקת שמן לטיפולים קוסמטיים. כאשר הומצא הקרם הקר לפני כאלפיים שנה הוא התבסס על שמן הזית. שמן הזית מצוין לטיפולים בעור ובשיער ולריכוך איזור הצוואר העדין הנוטה להתקמטות.

לטיפול בשיער יבש – מחממים בסיר כפול חצי כוס שמן זית טהור. (זהירות לא לחמם יתר על המידה. מידת החום צריכה להיות נעימה למגע יד. ) מורחים היטב על השיער, הקצוות והקרקפת תוך כדי עיסוי עדין. עוטפים את הראש במגבת ומשאירים למספר שעות. לשיער יבש במיוחד מומלץ להשאיר כל הלילה ולשטוף בבוקר.

לשיער יבש עם קשקשים להוסיף 6 טיפות תמצית אתרית רוזמרין.

ברוכים הבאים אל עולם הקוסמטיקה הטבעית....
 
" כי סודות אלו של הטבע שבאמצעותם לימד הוא אותנו להתייפות ולהיעשות נאים – כאשר נפלו לידיי, הן לא יכול הייתי אלא להתחלק בהם ולהפיצם לטובת כל אלה אשר אני כה מרבה לכבד" נקולאס קאלפפר , אסטרולוג ורופא